Tarikh : 11 Disember 2018
Masa : 3.00 PM - 6.00 PM                                           
Lokasi

: PEDi Kamunting       

Jumlah   : 15 orang

 

Tujuan

Memenuhi masa terluang pelajar-pelajar semasa cuti sekolah dalam bentuk kuiz dan permainan berkumpulan bagi menambah keseronakkan belajar dan bermain.

 

Aktiviti

Kuiz berkaitan dashboard dan PEDi serta permainan bola beracun dan kerusi berirama

 

Gambar disini.................

Tarikh : 4-5 November 2018
Masa : 9.30 AM - 5.30 PM                                           
Lokasi

: Pusat Internet Malaysia Kamunting                      

 

Tujuan

Mempergiatkan lagi untuk membuka peluang-peluang kepada ahli-ahli Pusat Internet untuk menyertai kuiz dashboard yang telah sampai ke fasa terakhir.

 

Aktiviti

Peserta diberi taklimat ringkat dan dengan bimbingan oleh petugas.

 

gambar di sini.....

Tarikh : 23 November 2018
Masa : 10.00 AM - 11.00 AM                                           
Lokasi

: Pusat Internet Malaysia Kamunting                      

Jumlah   : 2 orang

 

Tujuan

Memberi pendedahan berkaitan pengetahuan sifir dalam bentuk interaktif yang mudah dan senang difahami

Aktiviti

Aktiviti pembelajaran hari ini menumpukan kepada sifir matematik bagi pelajar-pelajar sekolah rendah .beberapa permainan interaktif online yang dugunakan adalah my.sgames.org dan sifirdarab.com .

 
Gambar di sini
Tarikh : 26 November 2018
Masa : 2.30.00 PM - 4.30 PM                                           
Lokasi

: Pusat Internet Malaysia Kamunting                      

Jumlah   : 6 orang

 

Tujuan

Memenuhi masa lapang pelajar-pelajar dengan aktiviti bermanfaat yang dianjurkan oleh Pusat Internet Kamunting

 

Aktiviti

Aktiviti yang dijalankan adalah permainan chess dalam talian serta permainan soduku yang memerlukan pelajar lebih befikir dan berdaya saing.

 

Gambar di sini..

Tarikh : 3 November 2018
Masa : 3.00 PM - 5.00 PM                                           
Lokasi

: Pusat Internet Malaysia Kamunting                      

Jumlah   : 7 orang

 

Tujuan

Permainan menyambung perkataan ini bertujuan untuk menguji kreativiti dan daya saing pelajar-pelajar untuk bermain menggunakan perkataan dalam bahasa Melayu. Selain permainan membina perkataan, turut diadakan teka silang kata dan juga kuiz online.

 

Aktiviti

Dalam permainan membina perkataan, pelajar harus menggunakan huruf terakhir daripada perkataan yang diberi untuk membentuk perkataan yang baru . Bagi permainan teka silang kata , pelajar akan diberi petunjuk untuk mereka meneka jawapan. Kuiz Online menumpukan kepada subjek matematik.

 

 

Gambar di sini